جلسه هم‌اندیشی در خصوص گسترش مشارکت خیرین در حوزه بهداشت و سلامت

1405/04/06
تعداد بازدید :4

نشست مشترک معاون بهداشتی دانشگاه با مدیر و کارشناسان مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین دانشگاه برای تقویت نقش خیرین در توسعه خدمات بهداشتی و سلامت‌محور، برگزار شد.

دکتر خالد رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی، ظرفیت‌ها، برنامه‌ها، بر ضرورت بهره‌گیری از توان خیرین برای ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه تأکید کرد.

در ادامه، خانم سیما مقدم مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه، گزارشی از دستاوردها و فعالیت‌های این مدیریت در حوزه بهداشت ارائه کرد و ضمن معرفی پروژه‌های در حال اجرا، بر گسترش همکاری‌های بین‌بخشی برای جذب و هدایت مشارکت‌های خیرخواهانه تأکید کرد.

همچنین کارشناسان مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد با ارائه پیشنهاداتی در راستای توسعه فرهنگ مشارکت خیرین در حوزه سلامت، بر ضرورت فعال‌سازی ظرفیت خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت تأکید کردند.

برگزاری جلسات توجیهی با مدیران شبکه بهداشت های سطح استان و کارگاه‌های توانمندسازی بهورزان و کارکنان بهداشتی برای ایجاد ارتباط مؤثر با خیرین، فعال‌سازی شوراهای خیرین در روستاها و محلات و همچنین تعامل با ائمه جماعات برای معرفی ظرفیت‌های مشارکت خیرین در عرصه سلامت به مردم از جمله راهکارهای مطرح‌شده در این نشست بود.

در پایان این نشست، بر تدوین برنامه‌های عملیاتی مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، اجتماعی و مذهبی به منظور توسعه عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی تأکید شد.

سامانه های دانشگاه